close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ניר גלילי על תחנות דלק שומרות שבת

מערכת שורשכה אב, תשעו29/08/2016

מדוע החליט ניר גלילי מנכ"ל סונול להפוך למעלה מ-30 תחנות דלק לשומרות שבת? מה עוד כוללת ההתחשבות של חברת הדלק ברגשותיו של הציבור החרדי והדתי?

תגיות:

לשבת יש איכות ייחודית עפ"י היהדות, ואך טבעי הוא שבמדינת היהודים יזכה היום שבו שבת אלוהים מכל מלאכתו למעמד מיוחד. גם בכבישים מורגשת השבת - החוק, למשל, אוסר על הפעלת תחבורה ציבורית ביום המנוחה השבועי, וגם במקומות שבהם החוק מתיר פעילות כמו בימי חול, בוחרים רבים מאיתנו להתייחס באופן שונה אל השבת ולמשל שניים מכל 3 ישראלים מבצעים קידוש (אם כי במקביל 65% צופים בטלוויזיה במהלך השבת). גם המגזר העסקי מייחס חשיבות רבה לשמירת השבת ועל כן מובנת ההחלטה של "סונול" והמנכ"ל של חברת הדלק הגדולה, ניר גלילי, להפוך למעלה מ-30 תחנות דלק בכל רחבי הארץ לתחנות שומרות שבת.

מהי תחנת דלק שומרת שבת?

תחנת דלק שומרת שבת היא תחנת דלק שסוגרת את שעריה לפני כניסתה של השבת וחוזרת לפעילות רגילה רק לאחר שהשבת יוצאת (ולעתים רק ביום ראשון בבוקר).

בתחנות הדלק שומרות השבת של סונול ישנה גם הקפדה על כך שבחנויות הנוחות הצמודות אליהן - שממותגות תחת השם SoGood - יימכרו אך ורק מוצרים שהם כשרים למהדרין.

מנכ"ל החברה ניר גלילי, שעומד מאחורי היוזמה, מציין כי באתר של "סונול" ניתן למצוא את הרשימה המלאה של התחנות, שעשויה כמובן להתעדכן עם הזמן. נכון להיום תמצאו תחנות שומרות שבת של סונול בין השאר באשדוד, ירושלים, מגדל העמק, טבריה, חיפה, נתניה, קרית אתא, פתח תקווה, רמלה, ראשון לציון ושדרות.

מדוע בחר ניר גלילי לקדם את יוזמת שמירת השבת בתחנות?

מי שעומד מאחורי היוזמה להפוך למעלה מ-30 תחנות דלק לשומרות שבת הוא כאמור מנכ"ל סונול מאז שנת 2010, ניר גלילי.

גלילי - נשוי ואב ל-3, תת אלוף במילואים ובוגר תואר שני במנהל עסקים - אמנם אינו נמנה על המגזר הדתי, אולם השבת יקרה לליבו, ובנוסף הוא רואה במתן אפשרות לכל פלחי החברה הישראלית לחיות לפי אמונתם ערך ראשון במעלה וכזה שמן הראוי שכל חברה עסקית תפעל לפיו.

בנוסף זיהה ניר גלילי גם את הפוטנציאל העסקי של מהלך המיתוג של התחנות כשומרות שבת - רבים מבני המגזר החרדי, וכך גם בציבור הדתי, מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מעסקים שומרי שבת, וזאת בשל האיסור לסייע בידי עוברי עבירה. בהקשר זה כדאי להדגיש שהציבור החרדי והדתי הוא בעל מודעות צרכנית גבוהה מאוד, שבאה לידי ביטוי בשיקולים רבים ומורכבים בעת בחירת בתי העסק שאליהם הם מגיעים. יחד עם זאת צריך להדגיש שתחנות הדלק שומרות השבת אינן מפוזרות רק בריכוזי אוכלוסייה חרדית.

שמירת השבת ע"י סונול בדרכים נוספות

כחלק מהפנייה אל הציבור הדתי והחרדי והרצון להתחשב ברגשותיהם, החליטה חברת "סונול" לא רק להפוך 33 תחנות לשומרות שבת (וכאמור להכריז על כך באמצעות שלט בולט) אלא גם להקפיד על שמירת השבת במסגרת מערך שינוע הדלק של החברה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה